Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge
Cens d'activitats i Pla de verificació d'activitats comunicades
Inclou dos recursos diferenciats: el cens d'activitats i el pla de verificació d'activitats comunicades. Es pot sol·licitar un o els dos recursos. En aquest darrer cas, es formularan en sol·licituds separades que es valoraran de manera independent.
1. Cens d'activitats: El recurs dona suport als ens locals en el coneixement i la gestió de les activitats implantades en el seu territori a partir de disposar d'informació actualitzada, georeferenciada i fàcilment explotable. La sol·licitud haurà d'indicar de manera expressa si el que es demana és:
a) L'elaboració del cens d'activitats: base de dades (dades generals, classificació, situació administrativa, dades tècniques, ubicació i fotografia). La informació s'introdueix directament en el Gestor d'Informació d'Activitats (GIA), aplicació que permet la gestió i actualització posterior de les dades. En aquest cas, s'haurà de presentar també una sol·licitud per al recurs "GIA - Aplicació informàtica per a la gestió de les activitats" si el municipi no es usuari de l'aplicació.
b) La depuració i actualització del cens d'activitats (només per a usuaris del GIA).
2. Pla de verificació d'activitats comunicades: Redacció del pla i programes en el marc del control ex post establert amb caràcter obligatori per la Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica. Per a la realització del pla de verificació és necessari ser usuari de l'aplicació GIA i tenir el cens actualitzat en el moment de la sol·licitud o ser adjudicatari del recurs cens en la mateixa convocatòria.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-316534-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-316534-25 Aquest formulari només s'haurà de presentar en el cas que es sol·liciti el pla de verificació de manera individual o conjuntament amb el cens d'activitats. |
Altres condicions: | a) Atès que són fases diferenciades, es valoraran per separat les sol·licituds d'elaboració de cens d'activitats, les de depuració i actualització del cens d'activitats i les de pla de verificació d'activitats comunicades. b) En cas de manca de disponibilitat pressupostària per atendre tota la demanda es prioritzaran les sol·licituds en el següent ordre: elaboració de cens d'activitats, pla de verificació d'activitats comunicades i depuració i actualització del cens d'activitats. Aquesta condició no requereix exhaurir el pressupost en el suport de les sol·licituds corresponents a una d'aquestes fases de manera exclusiva i, per tant, es podran estimar sol·licituds de les fases següents atès que es considera també necessari prestar aquest suport. c) La consideració de si s'ha d'elaborar un cens d'activitats o fer una depuració i actualització del cens d'activitats existent s'haurà de validar pel centre gestor a partir de les dades i informació que hi hagi en el GIA del municipi. d) Es prioritzaran: - Les sol·licituds corresponents a la primera elaboració del cens d'activitats respecte de les de depuració i actualització del cens. Les sol·licituds de redacció del primer pla de verificació respecte dels posteriors. - Les sol·licituds del recurs que no s'hagin estimat en catàlegs anteriors. e) Es podran presentar un màxim de dues sol·licituds: una per a cens i l'altra per a pla de verificació. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | El cost del treball serà cofinançat per l'ens local: - fins a 5.000 habitants: 0% - de 5.001 a 20.000 habitants: 10% - de 20.001 a 50.000 habitants: 20% Els treballs en què l'import a cofinançar per l'ens local sigui inferior a 5.000 euros seran assumits al 100% per la Diputació de Barcelona Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats; Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives; Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil
Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte