Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Estudis per a la millora de la connectivitat al territori
Es dona suport, en col·laboració amb el Consorci Localret, a la redacció d'estudis/projectes per a la millora de la connectivitat en les modalitats principals següents:
- Estudi per a definir les accions a impulsar per l'ajuntament per a la millora de la connectivitat al municipi.
- Estudi per a definir l'estratègia municipal de desplegament d'infraestructures i/o xarxa de telecomunicacions que permeti la interconnexió dels equipaments municipals i d'altres ubicacions d'interès per a l'ajuntament.
- Estudi per a la millora de la connectivitat de les empreses dels polígons industrials.
- Estudi per a la millora de la connectivitat de les masies i/o disseminats del municipi.
- Estudi per a determinar les cobertures reals de telefonia mòbil.
- Estudi per al manteniment d'una xarxa d'autoprestació municipal basada en fibra òptica.
- Projecte específic d'infraestructures soterrades de telecomunicacions en noves actuacions urbanístiques.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Memòria justificativa de l'objecte de la sol·licitud en què es detalli, si escau, la situació dels serveis de telecomunicacions en el municipi. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | A la data de sol·licitud no ha d'estar en curs de realització una altra actuació del mateix recurs. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya; Llei 11/2022, General de Telecomunicacions, de 28 de juny.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte