Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent
S'ofereix assistència tècnica als ajuntaments per a la diagnosi de solucions de ciutat intel·ligent aplicades a la gestió urbana, en dues línies de suport:
- Línia 1. Definició i desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent.
- Línia 2. Disseny de solucions de ciutat intel·ligent per a àmbits de gestió municipal concrets. Aquesta línia es divideix en les categories següents:
a. Recerca i definició de solucions innovadores de ciutat intel·ligent
b. Suport a la implantació de solucions de ciutat intel·ligent.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 2.500 habitants, mancomunitats
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | - Memòria explicativa dels àmbits de gestió urbana que constitueixen l'estratègia de ciutat intel·ligent a l'ens local: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/memoria_deci - Certificació de la resolució o acord d'assignació del personal amb capacitat de gestió transversal implicat en la coordinació interna de l'actuació: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/formulari_designacio_persona_interlocutora_deci |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - La línia de suport "Definició i desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent" s'ofereix a municipis de fins a 75.000 habitants. - Quan es realitza la sol·licitud no ha d'estar en curs de realització una altra actuació del mateix recurs. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte