Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Assessorament en matèria de consum

CODI 299548
Recurs en terminiEn termini
Acompanyament, assessorament i suport específic als ens locals segons necessitats puntuals amb l'objectiu que aquests puguin endegar, millorar o garantir el seu servei en matèria de consum.
Aquest servei inclou:
- Assessorament tècnic específic a l'ens local.
- Actuacions d'acompanyament puntuals.
- Suports materials puntuals.
- Projectes innovadors, singulars o d'especial interès.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats

picto Recurs material
Tipologia

Recurs material
Realització de serveis i activitats

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/12/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

Adhesió a la Xarxa Local de Consum

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-299548-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-299548-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Una sol·licitud per ens.

Altres condicions d'execució i justificació:
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya.
    Decret 198/2016, de 23 de febrer, sobre la inspecció de consum i control de mercat, el procediment de presa de mostres, les mesures cautelars i altres actuacions inspectores.
    Reial Decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei general per la defensa dels consumidors i usuaris.

Objectius

Consum i producció responsables
  • 12. Consum i producció responsables
Incorporar la circularitat en la gestió dels recursosImpuls del desenvolupament econòmic local
  • 4. Incorporar la circularitat en la gestió dels recursos
  • 7. Impuls del desenvolupament econòmic local

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix