Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals

Suport en continuïtat en protecció de dades (SCPD)
Assistència tècnica als ens locals per a l'adequació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal, establerta en el Reglament general de protecció de dades (RGPD). S'ofereixen tres línies d'assistència:
- L1. Assumpció, en continuïtat, de la figura de Delegat de Protecció de Dades (DPD). L'assistència incorpora, també, la realització de totes les actuacions necessàries per a l'adequació al Reglament.
- L2. Assessorament en la confecció del Registre d'Activitats de Tractament (RAT).
- L3. Assessorament en la revisió de les clàusules informatives dels formularis de recollida de dades.
Si existeix un instrumernt vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per aquest recurs.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Cal que l'ajuntament sol·licitant, a data d'1 de gener de 2020, es situï en el tram de població de fins a 20.000 habitants, o es tracti d'una Entitat Municipal Descentralitzada.
|
- Línia d'assistència per a ajuntaments de municipis entre 5.001 i 20.000 habitants.
- Cal que la Diputació hagi assumit la funció de Delegat de Protecció de Dades (DPD) de l'ens local en la data de presentació de la sol·licitud. |
- Línia d'assistència per a ajuntaments de municipis entre 5.001 i 20.000 habitants.
- Cal que la Diputació hagi assumit la funció de Delegat de Protecció de Dades (DPD) de l'ens local en la data de presentació de la sol·licitud. - Cal que l'ens local tingui aprovat i publicat, per mitjans electrònics, el Registre d'Activitats de Tractament (RAT) de l'ens local, en la data de presentació de la sol·licitud. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Memòria de sol·licitud, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-001-22.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: 05/01/2022 a 30/04/2022
2023: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte
