Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Garantia del dret a l'alimentació

CODI 22139
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport tècnic en el disseny d'estratègies de garantia del dret a l'alimentació per a persones en situació de vulnerabilitat des d'una perspectiva integral i transversal, comptant amb altres àrees de treball a més dels serveis socials, com poden ser salut, educació, consum, promoció econòmica, comerç i medi ambient; així com entitats socials i/o societat civil organitzada.

El suport també s'ofereix per a la gestió, revisió i implementació de projectes i serveis d'alimentació específics, tant si aquests s'orienten a la donació en espècie, al treball comunitari, a la prevenció del malbaratament alimentari o a la creació d'ocupació.

El contingut de l'assessorament s'adequarà a la demanda concreta dels ens locals sol·licitants però, entre d'altres, podran tractar-se aspectes com per exemple:
- Detecció i definició de les necessitats alimentàries del territori.
- Diagnosis per a revisar o posar en marxa serveis, projectes o programes.
- Treball integral amb altres àrees i agents des de la perspectiva del dret a l'alimentació.
- Planificació dels serveis, projectes o programes.
- Innovació social en projectes d'atenció a l'alimentació (projectes d'economia social o emprenedoria).
- Definició o millora de la gestió de prestacions alimentàries (targeta moneder, servei distribució aliments, menjador social, servei alimentació a domicili...)
- Elements d'organització dels serveis i/o projectes (criteris d'accés, reglaments de funcionament, protocols de derivació i coordinació, indicadors d'avaluació i impacte, optimització de recursos, logística, etc.).
- Elements de dignificació i equitat dels serveis i/o projectes
- Treball social i comunitari al voltant de l'alimentació (pe. horts socials comunitaris, cuines comunitàries, o altres espais de participació).

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2021Finalitzat
202205/01/2022 - 08/02/2022
2023Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- L'ens disposa de tècnic/a referent amb una dedicació mínima de 40 o més hores mensuals al projecte: [30 punts]
- L'ens disposa de tècnic/a referent amb una dedicació entre 30 i 39 h mensuals al projecte: [20 punts]
- L'ens disposa de tècnic/a referent amb una dedicació entre 10 i 29 h mensuals al projecte: [10 punts]
- Menys de 10 hores: [0 Punts]

- No han rebut mai assistència en projectes similars o ja fa més de 10 anys: [30 punts]
- Han rebut assistència en projectes similars entre els 6 i 10 anys anteriors: [20 punts]
- Han rebut assistència entre els 3 i els 5 anys anteriors: [5 punts]
- Han rebut assistència en els darrers 2 anys: [0 punts]

- Hi participen 4 o més entitats/agents: [30 punts]
- Hi participen entre 3 i 2 entitats/agents: [15 punts]
- Hi participa 1 o cap entitat/agent: [0 punts]

-Si tenen documentació: [10 punts]
-Si no tenen documentació: [0 punts]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-025, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-025-22.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una entre els recursos tècnics d'aquest centre gestor excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Objectius

Fi de la pobresaReducció de les desigualtats
  • 1. Fi de la pobresa
  • 10. Reducció de les desigualtats

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix