Fitxa del recurs

Àrea de Presidència
Administració local

Subvencions per a la prestació de les funcions públiques de Secretaria-Intervenció

L'objectiu del recurs és atorgar ajuts econòmics per garantir la prestació efectiva de les funcions públiques necessàries de secretaria i intervenció en aquells municipis amb escassa capacitat econòmica i de gestió.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a l'anualitat 2021.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 2.500 habitants, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
Població igual o inferior a 1.500 habitants
Pressupost igual o inferior a 600.000 euros

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: - Model de sol·licitud normalitzat: www.diba.cat/web/secretaria/subvencions
- Certificat amb les dades del responsable de la secretaria, així com el seu nomenament (habilitat/da nacional, interí/na o accidental).
Nombre màxim de sol·licituds: Dues (una per semestre).
Altres condicions: - Els ajuntaments interessats poden adreçar la seva petició mitjançant la sol·licitud general de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
- Els ajuntaments poden efectuar dues sol·licituds al llarg de l'any, una per cada semestre (3.000 euros).
- Els requisits per accedir al recurs, població inferior a 1.500 habitants i pressupost inferior a 600.000 euros, no són excloents i es pot optar a l'ajut econòmic amb el compliment de només un d'ells.

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1. A excepció de: quan la persona que exerceix les funcions de secretaria-intervenció prové d'un Consell Comarcal (Capítol 4).

Import màxim d'ajut: 6.000 €
Documentació per a la justificació: Acreditació de la prestació efectiva de les funcions de secretaria-intervenció, mitjançant certificat signat per l'alcaldia i la secretaria.
Període d'execució i justificació: En ser un ajut semestral, el període d'execució està dividit en dos trams:
01/01/2020 a 30/06/2020
Justificació: fins 31/08/202.
01/07/2020 a 31/12/2020.
Justificació: segon semestre, fins 28/02/2022.

Normativa aplicable:

  • Normativa bàsica reguladora del règim local i de protecció de dades de caràcter personal.Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis Municipis de menys de 1.000 habitants (art.36.1.b de la L 7/1985).
ODS
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Subvencions Secretaria-Intervenció 2021
Canal: Sol·licitud general
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 04/01/2021 a 31/12/2021
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Direcció dels Serveis de la Secretaria, Adjunta a la Secretaria General

Tel. 934 022 248
ds.secretaria@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21343