Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Planificació estratègica de la plantilla: estructura, contingut, composició i dimensionament
Assistència als ens locals per a la millora en la presa de decisions mitjançant la planificació estratègica dels seus recursos humans i així donar resposta a les necessitats, demandes i reptes existents en el seu municipi a partir d'una anàlisi tècnica i de dades obtingudes a partir de treballs de benchmarquing. L'anàlisi es pot dur a terme pel global de la plantilla o bé, en cas de necessitat de l'ens, per a col·lectius o àmbits específics de l'organització (exemples per col·lectius: policia local, brigada, tècnics, ...; per àmbits: serveis generals, serveis tècnics, cultura,...). El tipus d'anàlisi plantejats, segons necessitats de l'ens són:
- Anàlisi de l'estructura i cobertura de la plantilla: es fa una anàlisi de la composició, el dimensionament, el règim i classificació, la forma de cobertura, ratis de comandament, nivells organitzatius entre d'altres indicadors i variables per determinar la composició i dotació més adequades de la plantilla, àmbit o col·lectiu de l'ens considerant les necessitats que es poden plantejar en el termini d'una o dues legislatures. Es fa referència a aquella plantilla, àmbit o col·lectiu que seria desitjable amb perspectiva a curt o mig termini.
- Anàlisi dels empleats: estudi dels ocupants de les places quant a vinculació envers la plaça i el lloc de treball i anàlisi de les edats dels seus ocupants. Com a conseqüència, s'analitzen variables que es considerin atenent a les necessitats de l'ens com ara índex de temporalitat i índex envelliment.
- Assessorament en el contingut bàsic del registre de personal com a instrument d'ordenació i planificació en aquells ajuntaments que no disposin d'un sistema d'informació de gestió de recursos humans. El suport consistirà en indicar els continguts, l'estructura, la sistematització de dades i el manteniment que requereix el registre de personal.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
-Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [50 punts] -Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [25 punts] -Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts] |
50 |
Es prioritzaran els municipis que no hagin rebut aquest tipus d'assistència en l'any immediatament anterior. | 35 |
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants. | 15 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-182032-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-182032-24.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adarh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
