Fitxa del recurs
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball
Observatoris del desenvolupament econòmic local
Suport destinat a enfortir les activitats i els serveis prestats per la Xarxa d'Observatoris del Desenvolupament Econòmic Local (XODEL). Aquests observatoris tenen per objectiu recopilar, organitzar, generar i difondre, de manera continuada, informació territorial d'interès per a la presa de decisions, amb l'objectiu d'impulsar el desenvolupament econòmic local.
Els municipis destinataris han de tenir una població superior a 100.000 habitants.
L'ens ha de formar part de la XODEL.
Els criteris de distribució del fons són:
A. Manteniment d'una estructura mínima de suport
Cada ens rebrà una quantitat fixa per assegurar l'estructura.
La resta de recursos es distribuiran de la manera següent:
B. Àmbit territorial
El 20% en funció de l'àmbit territorial d'anàlisi i el nombre d'habitants:
- Anàlisi supramunicipal:
Major o igual a 20 municipis, un 20%
Menor o igual a 19 municipis, un 15%
- Anàlisi municipal: major o igual a 100.000 habitants, un 10%
C. Producció
El 60% en funció de les activitats desenvolupades el 2023:
- Productes anuals permanents:
Menor o igual a 5 productes, un 10%
De 6 a 9 productes, un 20%
Major o igual a 10 productes, un 30%
- Ús d'infografies, visors, BI, etc., un 10%
- Accessibilitat web, un 10%
- Altres (estudis, informes, etc.), un 10 %
D. Assistència i participació
El 20% en funció de la seva assistència i participació a les activitats organitzades el 2023 en el marc de la XODEL:
-Assistència: Major o igual a 75%, un 10%
Major o igual a 50% i menor de 74%, un 5%
Menor o igual a 49%, un 0%
- Participació, un 10%
Per a aquest recurs no cal presentar sol·licitud.
La convocatòria d'aquest recurs passa a ser biennal. Es preveu que el recurs es convoqui cada dos anys.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals
Condicions d'acceptació
Documentació per a l'acceptació: | Formulari C3-002-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C3-002-24.pdf |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 25% Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens locals amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació |
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. Despeses directes elegibles: - Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a. - Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc. - Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc. Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes - Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport - Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.) - Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf Dades tècniques C4-158828, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-158828-24.pdf Com a condició de concertació per a la justificació cal presentar un exemplar digitalitzat dels materials elaborats o altres elements de verificació de les activitats realitzades. No s'accepten enllaços a la documentació justificada. |
Període d'execució i justificació: | Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025 Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025 Justificació final: 02/01/2026 a 31/05/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,75. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i l'ajut es regularitzarà a la baixa reduint-se proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst. - En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% de la execució de les despeses elegibles totals - Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.
En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic
Tel. 934 049 171
ot.estrategiesde@diba.cat
Formulari de contacte