El recurs ofereix l'accés i implementació de l'eina GIA (Gestor d'Informació d'Activitats), així com formació contínua pels usuaris. El GIA és una aplicació web de la Diputació de Barcelona que facilita als municipis la gestió de les activitats incorporant informació sobre la situació administrativa i sectorial de les activitats i els establiments on aquestes es desenvolupen.
El GIA té la finalitat de ser la base de dades única i d'ús transversal per part del personal tècnic dels ajuntaments que tinguin necessitat d'informació de les activitats del municipi ja que disposa de serveis web que permeten que les aplicacions de tramitació d'expedients dels ajuntaments es connectin amb ell, de manera que des del tramitador municipal es poden generar altes de noves activitats, baixes, canvis de titularitat i altres modificacions.
Aquest servei està subjecte a que el proveïdor de l'aplicació de tramitació municipal hagi realitzat els desenvolupaments pertinents i té els següents beneficis:
- Millorar la gestió de la intervenció de les activitats
- Facilitar la tasca dels professionals tècnics i administratius que gestionin les activitats
- Afavorir el treball en xarxa i aconseguir que tot el personal d'un Ajuntament treballi a partir de la mateixa informació
- Disposar de dades estadístiques del municipi relacionades amb les activitats
- Facilitar que les dades d'activitats i establiments es puguin publicar en portals de dades obertes que permetin complir amb la legislació sobre transparència
- Visualitzar les dades de les activitats al SITMUN i a qualsevol aplicació SIG municipal
Veieu les condicions d'accés a:
www.diba.cat/documents/205293/401570870/Condicions_acces_GIA.pdf
Si existeix un instrument vigent que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar sol·licitud per a aquest recurs.
D'acord amb les convocatòries corresponents, el recurs estarà disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 I 2027.
Compromisos de qualitat
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.