Fitxa del recurs

Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball

Projectes experimentals de suport al teixit productiu

Suport econòmic a projectes experimentals duts a terme pels CLSE amb la finalitat d'analitzar la viabilitat d'incorporar en la seva oferta un nou servei, programa o metodologia de treball, així com d'iniciar la promoció d'un sector d'activitat concret o el suport a un col·lectiu específic. L'objectiu final del projecte ha de consistir, per tant, en la validació d'una hipòtesi de treball que es contrastarà a través d'una actuació que no s'ha fet mai abans per part de l'ens sol·licitant i que servirà per prendre una decisió sobre la seva oferta de serveis o sobre els seus processos intens de treball.

Els projectes hauran d'adreçar-se directament a emprenedors o empreses o indirectament per mitjà de la promoció d'un entorn favorable a l'activitat empresarial.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de qualitat tècnica de l'actuació. Caldrà un mínim de 4 punts sobre 10 en aquest criteri per obtenir finançament
Es valora:
i. Idoneïtat del projecte. Abast del problema, necessitat o oportunitat que el justifica i coherència entre objectius i problema, necessitat o oportunitat. Màxim [18 punts].
ii. Coherència interna. Nivell de coherència de les activitats per aconseguir els objectius i entre la dimensió i conceptes del pressupost amb el tipus d'activitats. Màxim [22,50 punts].
iii. Impacte. Capacitat del projecte d'actuar de forma directa amb empreses o emprenedors, d'incidir/neutralitzar el problema o necessitat o d'aprofitar l'oportunitat, d'aportar algun tipus d'innovació en qualsevol de les vessants i grau de transferibilitat. Màxim [31,50 punts].
iv. Capacitats de l'ens, tècnica i organitzativa suficient per fer el projecte amb èxit i sistemes de seguiment i avaluació. Màxim [18 punts].

Factor corrector:
v. Encaix i risc del projecte. Encaix parcial al Servei de Teixit Productiu, màxim [-18,00 punts] i la valoració del risc d'incompliment, màxim [-18,00 punts].
90
Grau de concertació territorial (supramunicipalitat) i grau de consolidació (model d'agències)
Actuacions:
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [1,67 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [2,50 punts].
iv. Amb 5 municipis o bé quan, aplegant menys municipis, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores): [3,33 punts].
v. Amb 6 municipis o més o bé quan, aplegant menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores). D'àmbit comarcal que se sobreposin amb actuacions d'igual objecte de municipis del territori en qüestió. De consorcis i mancomunitats que tinguin com a objecte el desenvolupament econòmic local: [4,17 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. D'àmbit comarcal que no se sobreposin amb actuacions d'igual objecte en el territori en qüestió:[5 punts].
5
Situació socioeconòmica del territori (índex sintètic)
i. Població de 16 a 64 anys segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INE, amb una puntuació màxima de [1,00 punt].
Ii. Centres de cotització segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [0,25 punts].
Iii. Treballadors autònoms segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima del [0,25 punts].
Iv. Taxa d'atur registrat estimat segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de [2,25 punts].
V. Renda familiar disponible per càpita segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de[1,25 punts].
5
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-087, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-087-21.pdf
Per a actuacions d'execució conjunta, s'ha d'adjuntar una carta d'adhesió per a cada ens. Vegeu model a: www.diba.cat/web/economieslocals. Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: - No són subvencionables actuacions de comerç, turisme i de l'àmbit de Millora de la competitivitat d'empreses de productes alimentaris locals i de qualitat.
- Import màxim d'ajut: 30.000 euros en cas de sol·licituds municipals, i 65.000 euros en cas de sol·licituds supramunicipals.
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 20.000 euros.

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import inferior a 2.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.

Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc.

Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació: En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents:
- C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf
- C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf
- C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf
- C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf
- C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR),
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf

Dades tècniques C4-027, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769272/C4-027-21.pdf

Un exemplar dels materials editats i altres elements de verificació de les activitats realitzades.
Període d'execució i justificació: Execució pluriennal: 01/01/2021 a 31/12/2022
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2021; segona, 02/01/2022 a 15/11/2022
Justificació final: 02/01/2023 a 31/03/2023
Altres condicions d'execució i justificació: - A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l'activitat econòmica; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació.
ODS
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 04/03/2021
2022: Pendent
2023: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Teixit Productiu

Tel. 934 022 524
s.teixitprod@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21244