Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Disseny i elaboració de bases reguladores i assistència de personal tècnic en tribunals i òrgans de selecció
Aquest recurs ofereix dos elements diferents però complementaris del procés de selecció:
- Suport per a l'elaboració de bases reguladores de la convocatòria dels diversos processos selectius per a la cobertura de places de plantilla i de provisió de llocs de treball. Inclou també assessorament tècnic per a la resolució de dubtes en relació a aquests processos.
- Es facilita la composició dels òrgans seleccionadors mitjançant la provisió de personal tècnic especialitzat en un ventall ampli de disciplines i amb coneixement del món local. L'objectiu és facilitar l'acompliment dels requeriments exigits per l'Estatut bàsic de l'empleat públic en relació amb l'observança dels principis d'imparcialitat i professionalitat.
En el formulari associat a la sol·licitud d'aquest recurs es pot fer l'elecció entre els dos elements que s'ofereixen.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible en les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència de responsable de recursos humans: [30 punts]. - Existència d'un interlocutor operatiu clar a l'ens local: [10 punts]. |
40 |
Haver participat en l'Estudi de retribucions municipals del personal dels ajuntaments de la província de Barcelona | 30 |
- Existència de terminis planificats per abordar el procés de selecció amb èxit: [20 punts]. - Existència de Secretari/ària (habilitat) de l'ens: [10 punts]. |
30 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-352311-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-352311-25 En el cas de sol·licitar membres per a òrgans de selecció s'han d'aportar les bases que regulen el procés de selecció sobre el que es demana participació de membres. |
Altres condicions: | - L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica saom.seleccio@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs. - En el cas de sol·licitar membres per a òrgans de selecció, cal que la sol·licitud es presenti, com a mínim, un mes abans de l'efectiva realització del procés selectiu. - La Diputació de Barcelona no participarà ocupant la presidència del tribunal ni la secretaria en els processos de selecció, i es reserva la facultat de participar en els processos de selecció per designar òrgans d'alta direcció i aquells que només es requereixi com a únic criteri el barem de selecció mèrits i/o entrevista, prèvia valoració de l'esmentat procés de selecció. - La Diputació de Barcelona no participarà en processos de selecció derivats dels plans d'ocupació. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La Diputació de Barcelona aportarà un únic membre, i un suplent, al tribunal de selecció en qualitat de vocal. Excepcionalment, podrà aportar dos vocals, amb causa justificada. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals, estatals i autonòmiques, que siguin vigents en el marc de cada anualitat; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigients a Catalunya en matèria de funció pública; Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de la seguretat social; Llei 40/2007, de 4 de desembre, de mesures de la seguretat social; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
