Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Millora criteris de registre de l'atenció social al Sistema d'Informació de Serveis Socials - Hèstia

Suport a la millora de criteris de registre al sistema d'informació dels serveis socials (Hèstia), adreçat a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials, mitjançant sessions participatives amb l'equip de l'àrea bàsica, identificant els processos clau d'atenció social i acordant els criteris de registre al sistema d'informació.
L'elaboració del manual/guia on es recullin els acords de registre de l'ABSS va a càrrec de l'ens peticionari cosa que implica designar un responsable per a l'elaboració.

Els objectius del recurs són:
- Identificar els processos claus de recollida a Hèstia.
- Compartir processos d'atenció i transformar-los en un registre únic de recollida.
- Instaurar una metodologia de treball conjunt per la revisió contínua dels processos de registre a Hèstia.
- Implicar als professionals de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials en el procés de registre. Fer partícips als i les professionals dels acords relacionats amb els criteris i procés de registre a Hèstia.
- Establir criteris comuns de registre.
- Sensibilitzar als professionals vs la importància i beneficis del registre.
- Elaborar un manual de registre unificat per tota l'Àrea Bàsica de Serveis Socials.

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica i/o el que assenyalin els protocols preventius de salut en cada moment

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de viabilitat de l'actuació
- Existència d'una figura amb poder de decisió i participació a les sessions.
- Existència de 2 figures o professionals de l'equip, amb dedicació a l'elaboració de la guia.
- Existència d'un/a professional referent del seguiment del projecte, sessions i material.
En cas de disposar dels 3 criteris: [50 punts]
2 criteris: [20 punts]
1 criteri: [10 punts]
Si no acompleix cap dels 3: [0 punts]
50
Existència d'antecedents de suport rebut o de recursos atorgats en anys anteriors
No han rebut suport dins els 3 anys anteriors o més (15 punts)
No han rebut suport dins els 2 anys anteriors (10 punts)
No han rebut suport dins de l'any anterior (5 punts)
15
Existència de materials i eines de suport
Disponibilitat de connexió a internet a l'espai (25 punts) Disponibilitat d'un espai de treball per a 20 persones amb taula i cadires (10 punts)
35
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-033, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-033-21.pdf
Resum de treballs o documentació interna, si se'n disposa, relacionada amb: Manual de gestió de processos dels serveis socials bàsics/Guia o Manual intern d'us de l'Hèstia.
Nombre màxim de sol·licituds: Una entre els recursos tècnics del Servei Acció Social excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SAD: TASSAD i Espais d'intercanvi de plans locals d'acció comunitària inclusiva.
Altres condicions: Recurs exclusiu per a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció
    a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-
    2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
ODS
10. Reducció de les desigualtats

Més informació

Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 04/03/2021
2022: Pendent
2023: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21182